Co naprawdę boli Twoich klientów B2B? 5 kluczowych problemów z punktu widzenia HR i zarządu

SEKCJA


Wprowadzenie: nie chodzi tylko o ludzi

Wielu przedstawicieli agencji pracy myśli, że dla klienta liczy się tylko jedno: dostarczyć ludzi. I oczywiście to ważne. Ale jeśli chcesz skutecznie prowadzić sprzedaż B2B i pozyskiwać klientów dla swojej agencji, musisz zrozumieć znacznie więcej.


Twoi klienci (zarząd, HR, operacje) mają konkretne wyzwania i cele. Agencja pracy, która je zna, jest w stanie przygotować ofertę, która realnie odpowiada na ich potrzeby. Zamiast wysyłać generyczne cold maile, możesz przygotować kampanie sprzedażowe B2B, które działają.

1. Duża rotacja i problem z utrzymaniem pracownika

Problem:

"Nie mam jak planować produkcji, bo ludzie odchodzą co tydzień"

"Mam dość wciąż nowych ludzi do szkolenia"


Rozwiązania, jakie możesz zaoferować:

Podsumowanie: kampanie B2B muszą uderzać w realne problemy

  • jak ograniczasz rotację
  • jak zapewniasz legalność
  • jak wspierasz produkcję
  • jak chronisz klienta przed kontrolą
  • jak pomagasz działowi HR pokazać swoją wartość

Jako FO Group pozyskujemy klientów dla agencji pracy: tworzymy kampanie marketingowe B2B, prowadzimy sprzedaż B2B w modelu outsourcingowym i generujemy leady. Chcesz mieć klientów, którzy mają konkretne potrzeby? Zacznij od zrozumienia, co ich naprawdę boli.

  • Monitoring poziomu rotacji i raportowanie
  • Rekrutacja na zapas lub rotacyjna
  • Wywiady z odchodzącymi pracownikami i reagowanie
  • Pracownicy przypisani do jednego klienta = wyższe zaangażowanie
  • Zabezpieczenie rekrutacji z odpowiednim wyprzedzeniem
  • Grupy testowe, rekrutacje stałe, rezerwy kandydatów
  • Rekrutacja "on demand" z gwarancją czasu dostawy
  • Rekrutacja 24/7 i koordynator ds. produkcji

Problem:

"HR nie jest w stanie uzupełnić mi grafiku"

"Zleciliśmy plan produkcyjny i nie mamy kim tego zrobić"


Rozwiązania:

2. Brak ludzi do pracy i nierealne plany produkcyjne

To realny insight. Jeśli w kampanii marketingowej B2B pokażesz, że potrafisz ograniczyć rotację – wyróżnisz się na tle innych agencji pracy.

Agencje pracy, które komunikują konkrety: czas dostawy, liczbę kandydatów, szybkość reakcji – wygrywają sprzedaż B2B w tym obszarze.

To nie kosztuje wiele, a bardzo wyróżnia Twoją agencję na tle innych.

  • Twoja agencja może wspierać EB klienta, np. opisując go pozytywnie w ogłoszeniach
  • Możesz przygotować CV pracodawcy i wspólnie planować obecność w social media
  • Szybka reakcja i dostępność = dobra opinia wśród kandydatów
  • Wspólna akcja onboardingowa, gadżety, komunikacja do pracowników

Problem:

"Nie mam jak konkurować z nazwą XYZ na rynku pracy"

"Nie wiem, jak przyciągnąć ludzi"


Rozwiązania:

3. Niepewność prawna i strach przed kontrolą

Problem:

"Nie wiem, czy outsourcing jest zgodny z prawem"

"Boję się PIP, granicznej, ZUS"


Rozwiązania:

  • Jasne procedury zatrudnienia (legalne zatrudnienie, dokumenty, obieg danych)
  • Obsługa prawna w pakiecie
  • Pokazanie wyników kontroli z innych firm, które obsługujesz
  • Działanie na podstawie KPIR/umów/umów B2B zgodnie z aktualnymi regulacjami

4. Brak Employer Brandingu i presja z rynku

Jeśli jako agencja pokażesz, że jesteś "czysty" i możesz wesprzeć klienta w przygotowaniu do ewentualnej kontroli – Twoje szanse rosną.

Sprzedaż B2B do firm produkcyjnych czy logistycznych wymaga komunikowania konkretnych liczb i danych. Inaczej nie masz szans u CFO czy prezesa.

  • Pokazanie porównania kosztów in-house vs. outsourcing
  • Kalkulacja opłacalności i analiza VAT (np. outsourcing jako usługa)
  • Pokazanie korzyści nie tylko finansowych, ale też operacyjnych (np. oszczędzony czas)

Problem:

"Mamy cięcia kosztów"

"Potrzebujemy tańszego modelu zatrudnienia"

"Muszę pokazać efektywność HR"


Rozwiązania:

5. Presja z zarządu i działu finansowego

Zamiast pisać "oferujemy ludzi do pracy", pokaż:

Skuteczne generowanie leadów B2B dla agencji zatrudnienia – szybkie rezultaty i gwarancja efektu

15 minut rozmowy wystarczy,

by poznać możliwości

KONTAKT

Najczęściej zadawane pytania

Jakie efekty mogę realnie osiągnąć we współpracy z Wami?
W zależności od profilu agencji oraz ustaleń, nasi partnerzy podpisują średnio od 2 do 5 nowych umów miesięcznie.

Ostateczny wynik zależy m.in. od wymagań wobec klientów i zdolności operacyjnych agencji, ale pracujemy tak, by efekty były konkretne, mierzalne i regularne.
Kiedy mogę spodziewać się pierwszych rezultatów?
Pierwszych potencjalnych klientów chętnych do współpracy przekażemy Ci już w pierwszym tygodniu od podpisania umowy.

Dzięki temu nie musisz czekać tygodniami na efekty – działamy szybko, opierając się na gotowym i sprawdzonym procesie.
Ile kosztuje współpraca?

Forma 1 – Stała współpraca (outsourcing handlowców):
Od 4500 zł do 8700 zł netto miesięcznie, w zależności od zakresu działań i celów sprzedażowych.

Forma 2 – Giełda zleceń (leady na sztuki):
Cena za jedno zlecenie mieści się w widełkach 100–1270 zł netto, zależnie od wielkości projektu, lokalizacji i stopnia kwalifikacji.

W obu przypadkach koszt współpracy jest zbliżony lub niższy, niż utrzymanie jednego etatowego handlowca.

Co jeśli lead nie będzie pasował do mojego profilu klienta?
Każdy kontakt przed przekazaniem do Twojej agencji jest weryfikowany przez nasz dział handlowy.

Dopasowanie do Twoich wytycznych (branża, lokalizacja, potrzeby) to nasz priorytet.
Ryzyko pomyłki wynosi mniej, niż 5%. Jeśli jednak tak się stanie – dopuszczamy opcję "reklamacji" leada i wówczas dostarczamy nowego.
Czego potrzebujecie, żeby rozpocząć współpracę?
Zaledwie jednego, krótkiego spotkania wdrożeniowego – które przygotowujemy i prowadzimy od A do Z.

Nie musisz podejmować dziesiątek decyzji, wypełniać tabelek ani poświęcać wielu godzin.

Ustalamy cele wspólnie – a resztą zajmujemy się sami. Ty skupiasz się na obsłudze nowych zleceń.

664 433 691

kontakt@fomedia.pl

ul. Kramarska 3/5

61-740 Poznań

Image
Używamy plików cookies i przetwarzamy dane w celu zapewnienia działania strony, analizy ruchu i marketingu. Korzystając z serwisu, wyrażasz na to zgodę.
Polityka prywatności Zgoda